Captaires

M'he convertit en aquelles persones que van pel carrer i refusen donar alguna ajuda econòmica als captaires que van demanant pel carrer. Els motius són diversos i els exposo molt breument al final d'aquesta entrada. 

Però realment el que vull escriure és la necessitat d'impulsar el guiatge a les persones que necessiten ajuda. No voldria veure a ningú en aquesta necessitat de demanar. 

A totes les ciutats hi ha entitats i mitjans per ajudar mínimament a aquestes persones. El que em qüestiono doncs és si aquests captaires, no saben de l'existència d'aquests llocs? No hi volen anar? O bé fan les dues coses? O el que em sentiria més malament, hi ha prou mitjans per ajudar-los?

Nosaltres com a ciutadans no podem saber quin ús o mal ús faran dels diners que donem a les persones que els demanen. Per aquest motiu insisteixo que ha de ser l'administració qui aconselli a aquestes persones i revisi la seva situació per poder-los ajudar i donar-los tot allò que els sigui imprescindible.


Després d'aquesta reflexió, vaig pensar: tenim agents cívics passejant pels carrers comunicant a molts de nosaltres com ser millors ciutadans. Per tant, per què no poden comunicar als captaires de les possibles associacions que els poden ajudar? Per què els nostres agents cívics no poden guiar-los i dirigir-los a les institucions pertinents?




Tots tenim experiències dolentes de persones que els hem donat alguna ajuda econòmica i no ens hem fiat molt amb què l'utilitzarien. Això és el que em va passar fa poc, un noi que fa calendaris amb l'excusa que no té feina i del que li vaig donar un cop uns quants euros, vaig veure que va anar directe a gastar-se els diners a les màquines escura butxaques. 

Una altra noia que està sempre passejants pel carrer major de Lleida i demanant a cada persona que pot, la vaig veure insultar i cridar a un noi que li volia oferir mig entrepà que ell estava menjant. 

I finalment un altre grup ens van tirar un "mal de ojo" als meus amics i a mi perquè no els volíem comprar romaní beneit... 

Aquests són exemples que duen a moltes persones com a mi a no fiar-se a donar diners, i per això volem que l'administració porti aquest tema de forma més eficient. Crec que tots voldríem que aquestes persones tinguin un present i futur molt millor, per tant, perquè no ajudar-los des dels nostres impostos? 

Reitero, nosaltres des de la nostra posició de ciutadà no podem saber quin ús faran dels diners que els donem. 


https://www.abc.es/sociedad/20150118/abci-limosna-solucion-mendicidad-problema-201501172205.html
http://cadenaser.com/emisora/2014/08/18/radio_barcelona/1408315452_850215.html
https://elpais.com/ccaa/2015/01/11/paisvasco/1420976317_891383.html