El millor client és el treballador

No hi ha diferència entre empresa privada o pública en aquesta qüestió: s'ha de cuidar el treballador. 

Fa uns dies vaig parlar amb una amiga de Barcelona. Em va comentar que l'empresa on ens varem coneixer segueix igual...

Quants cops hem decidit no tornar a un lloc i/o no contractar els seus serveis a causa del malestar que ens ha generat un dels seus treballadors? Quina informació donem d'un cert lloc si el "feedback" no ha estat positiu?... 

Que el treballador, sigui quin sigui el sector del qual parlem, estigui content, satisfet, se senti valorat i sobretot no deshumanitzat és primordial perquè funcioni el nostre negoci.

I cada cop això va a menys, quantes empreses han instal·lat eines informàtiques que el treballador ha de gestionar fora de l'horari laboral? (I aquí puc incloure el grup de whatsapp, correu electrònic, descàrrega de nòmina...) Quantes empreses hi ha que alguns serveis només són exclusius per a clients, com per exemple una gran cadena d'Espanya que no deixa usar l'ascensor, els lavabos... als seus treballadors?...

Menystenir el treballador dóna una imatge molt real de l'ideal que té l'empresari del seu negoci. Vol fer només diners o vol aportar alguna cosa a la societat? Si és el primer cas, de ben segur que els seus treballadors han d'estar al seu servei. Si és el segon, no hi ha cap mena de dubte, que l'empresari sabrà que el millor client és el seu treballador. 

I és que quan anem a algun lloc i el treballador està cofoi i sent que formar part d'aquell lloc és el millor que podia passar, quan passa això, tu i tornes perquè t'ha fet sentir bé. Així que: empresaris invertiu més en el benestar dels vostres treballadors, fins i tot, si ha de ser a costa d'alguns alts salaris que directius incompetents que degraden el seu treballador estan cobrant!