Les matemàtiques i la selectivitat

Com cada curs les matemàtiques estan al punt de mira. Aquest any no ha estat per un error en l’enunciat, sinó pel propi enunciat.

Sembla com si des de les altes esferes d’educació catalana vulguin que aquesta matèria sigui cada cop més discriminada, odiada i  rebutjada (i no només pels alumnes).

Les matemàtiques ja són per si soles una assignatura complexa i poc atractiva per la majoria d’estudiants. Els professors estem al peu del canó, intentant-la fer atractiva; esforçant-nos cada dia per "pujar al carro" algun que altre al món de la llengua de les ciències... tot un esforç en va quan els grans pensadors de la selectivitat modifiquen cada dos per tres la forma de preguntar i el tipus d’activitats.

És vergonyós, perdoneu que ho digui, que una de les matèries que podria ajudar més a la societat actual sigui la menys valorada per la societat, la família i els alumnes. Les matemàtiques només es demanen a l’escola, un cop superades ja es poden oblidar; i és aquest el motiu de les estafes bancaries, de la incomprensió de les nòmines o de les factures i d’un llarg etcètera.