Millorem la forma d'educar
- Ens preguntem si fem bé la feina d'educadors?
- Ens importa modificar la nostra forma d'educar?
- L'entorn ens permet educar o transmetre els nostres coneixements?
Abans que res hem de veure si connectem amb els nostres alumnes. També hem de mirar si estem units amb l'equip de professors. Si aquests dos punts funcionen, podem millorar sempre la forma d'educar. Però si no estem connectats mínimament de forma emocional, l'educació (és a dir, ajudar als nostres alumnes a créixer) no serà òptima.
Moltes escoles ho tenen com a lema: "Per educar cal estimar". Sense una mínima connectivitat i empatia amb l'alumne no podem saber com guiar-lo i molt menys deixar ajudar-se, ja que els humans responem a la defensiva davant d'aquell que no ens cau bé o ens vol mal.
També és essencial estar bé amb els teus companys de feina. Sense una coordinació entre tot el professorat és feina inútil intentar conèixer tots els punts forts, febles i de necessitat dels nostres nens i nenes. En una escola s'ha de treballar en solidari mai de forma individual. Els professors han de ser sempre un grup ben avingut i les decisions que es prenen s'han de dur a terme com idea pròpia.
Un cop assolim aquest vincle emocional, no hem de voler millorar la nostra forma d'educar d'un dia per l'altre. Algunes preguntes que hem de fer-nos són:
- Què puc fer jo per fer la següent classe una mica millor?
- Quins errors s'han comès en aquesta classe?
- Quines eines puc crear?
- Quin nivell de convèncer he tingut a la classe?
Proposta d’instrument polièdric per a l’avaluació de la funció docent del professorat de secundària
https://www.tesisenred.net/bitstream/handle/10803/9337/Tesi_Jordi_Viladrosa_Clua.pdf?sequence=1