L’educació actual

Ja fa temps q llegeixo resums d'"erudits" pedagogs i professors q discuteixen si hem de posar deures per casa als nostres alumnes…
Francament, l'escola està, entre altres coses, per formar futurs ciutadans, ciutadans que han d'aprendre a treballar 40h setmanals.
Com aconseguir-ho si els lliurem d'obligacions fora les 30 hores escolars?*
El q passa és  q el mal professor ha après  a treballar només les 25 hores de classe, sense endur-se feina a casa, sense preparar-se'les. I tot i així segueix demanant menys hores…
Per altra part, l'individu ha de valer-se per si sol, ser autosuficient. Com fer-ho a les classes actuals massificades i amb la inovadosa idea del treball cooperatiu?
Els deures a casa haurien de ser el moment on l'alumne s'enfronta als problemes i a l'enteniment de la teoria de classe per ell mateix, allunyat de les distraccions de companys, internet (a no ser q sigui necessari) i d'un professor q li hauria d'egigir més i més…
Resumint, abans de preguntar-nos si podem o no donar deures, preguntem-nos: l'escola d'avui està formant ciutadans competents i coherents o està  formant NiNis?

*Aquí hi ha un altre debat que no obro en aquest escrit i és la saturació d'extra escolar, què és el que és important?